تولیدات شرکت ناب زیست تولیدات شرکت ناب زیست .

تولیدات شرکت ناب زیست

رزین تصفیه آب چگونه آب را فیلتر می کند؟

رزین تصفیه آب

سختی گیر ‌های آب می ‌توانند دنیایی از تفاوت در کیفیت آب خانه شما ایجاد کنند. آن ها مواد معدنی محلول مانند کلسیم و منیزیم را با استفاده از رزین یا مواد فیلتراسیون از آب حذف می کنند. با این حال، یک سختی گیر آب تنها با یکی از مشکلات آب لوله کشی مقابله می کند. ممکن است برای تبدیل کامل آب خانه به آب تمیز و بدون آلودگی به یک تصفیه کننده آب نیاز داشته باشید. برای درک این که چرا این مورد است، مهم است که تفاوت بین رزین سختی گیر آب و رزین تصفیه آب را بدانید.

تفاوت بین یک رزین سختی گیر آب و یک رزین تصفیه آب

تنها کار یک سختی گیر آب تبادل یون های بد منبع آب با یون های خوب است. این کار را با استفاده از یک رسانه تبادل یونی تکمیل می کند. انواع مختلفی از رزین تصفیه آب وجود دارد که به عنوان رسانه فیلتر در یک سختی گیر آب کار می کنند که هر کدام دارای مزایا و معایب خود هستند. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع سختی گیر های آب و همچنین رزین تصفیه آب بخوانید. از طرف دیگر، یک دستگاه تصفیه آب این قابلیت را دارد که هر چهار مرحله مورد نیاز برای تامین آب تصفیه شده یک خانه را انجام دهد.

چهار نوع اصلی رزین تصفیه آب که باید آن ها را بشناسید.

·        رسانه تبادل یون

دو نوع رزین تبادل یونی وجود دارد که می توان از آن ها در سختی گیر های آب استفاده کرد. یکی از انواعی که یون های مثبت را مبادله می کند رزین کاتیونی نامیده می شود. نوع دیگری که یون های منفی را مبادله می کند، رزین آنیونی است. هر دوی این رزین ها کار یکسانی را انجام می دهند، فقط مواد معدنی مختلفی را برای حذف هدف قرار می دهند. رزین کاتیونی کلسیم، منیزیم، آهن و هیدروژن را حذف می کند. رزین آنیونی کلر و گوگرد را حذف می کند.

رسانه تبادل یونی بخشی جدایی نا پذیر از یک سیستم تصفیه آب است، زیرا به عنوان تنها عامل نرم کننده آب عمل می کند. برای این کار از دانه ‌های رزین کوچک برای جذب یون ‌های سخت‌ کننده و جایگزینی آن ها با یون ‌های سدیم بی ‌ضرر استفاده می ‌شود. بدون آن، شما آب فیلتر شده ای خواهید داشت که هنوز حاوی مواد معدنی محلول است.

·        فیلتر کربن فعال گرانولی با میکرو تخلخل بالا

کربن فعال عامل فیلتری است که معمولاً در فیلتر های آب خانگی استفاده می شود. در از بین بردن طعم ها و بو های مختلف موجود در آب لوله کشی بسیار موثر است. حتی این توانایی را دارد که از طعم بد نام کلر که معمولاً در آب شهر یافت می شود خلاص شود.

فیلتر های کربنی توانایی حذف برخی از انواع میکروارگانیسم ها را دارند، اما نه همه آن ها. آن ها در برابر مواد جامد محلول، سختی و فلزات سنگین موجود در آب لوله کشی کاملاً بی اثر هستند. از آن جایی که آن ها تمایل دارند چند آلاینده موجود در آب لوله کشی را از دست بدهند، فیلتر های کربنی نباید به تنهایی استفاده شوند. در عوض، از یک تصفیه‌ کننده آب خانگی کامل استفاده کنید که فیلتر کربن فعال دانه ‌ای با میکرو تخلخل بالا را به همراه سایر مراحل لازم برای خالص ‌ترین آب ممکن اجرا می ‌کند.

·        باکتریواستات 55

برای حذف آلاینده‌ های باقی ‌مانده که توسط کربن فعال و دانه ‌های رزین از دست رفته ‌اند، Bacteriostat 55 وارد معادله می‌ شود. این رسانه ثبت اختراع برای حذف آلاینده های آلی مختلف مانند باکتری ها، قارچ ها و جلبک ها استفاده می شود. همچنین کار می کند تا مطمئن شود که سرب، جیوه، نیکل، کروم و سایر فلزات محلول در منبع آب شما قرار نمی گیرند. باکتریوستات 55 به طور مداوم یک محلول واکنش الکتروشیمیایی تولید می کند که مواد مضر موجود در آب را به اجزای جدید و بی ضرر تبدیل می کند.

·        رسانه فیلتر گارنت

مرحله نهایی در یک تصفیه کننده آب، رسانه فیلتراسیون گارنت است. این کار به آب شما ضربه نهایی می دهد، شفافیت را بهبود می بخشد و آخرین ذرات رسوب را از بین می برد. همچنین کانال ‌های آب ناشی از سایر قسمت ‌های تصفیه ‌کننده را کاهش می ‌دهد و امکان توزیع برابر در تمام قسمت‌ های خانه را فراهم می ‌کند.

بهترین راه برای دریافت خالص ترین شکل آب در خانه، نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی کامل است. این سیستم ‌های فراگیر از چهار روش مختلف تصفیه آب برای شناسایی هر آلاینده ممکن استفاده می ‌کنند.

کاربرد رزین تصفیه آب

کاربرد رزین در تصفیه آب و تاثیرات مطلوب آن بر حذف کلسیم و منیزیم و سختی آب یکی از مهم ترین مباحث در صنعت تصفیه آب می باشد و بر همین اساس تجهیزات متعددی طراحی و ارائه شده است. استفاده از رزین در تولید سختی گیر از جمله کاربرد های این ذرات کوچک باردار یونی می باشد که تا حد مطلوبی قادر به کاهش سختی آب هستند.

با توجه به نوع رزین استفاده شده در فرآیند تصفیه آب، این ذرات قادر به حذف برخی از مواد و ذرات معلق در آب می باشند. از اصلی ترین کاربرد های رزین تصفیه آب می توان به کاهش سختی آن اشاره کرد که یک تهدید بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می شود. وجود منیزیم و کلسیم زیاد در آب از بزرگ ترین چالش ها در صنعت تصفیه آب می باشد که تجهیزات متعددی برای کاهش آن طراحی و تولید شده است. استفاده از فیلتر یا سختی گیر رزینی یکی از بهترین راه کار ها در این زمینه می باشد که قادر است یون های منیزم و کلسیم را با یون سدیم فعال در رزین جایگزین کند. پس از استفاده متوالی از رزین به مرور لازم است نسبت به احیای سختگی گیر رزینی اقدام شود. برای احیای این ذرات و افزایش راندمان و بهبود کاربرد رزین در تصفیه آب از نمک برای شستشوی آن ها استفاده می شود. نکته مهم این که، با این روش نمی توان کلر و گوگرد و سایر مواد آلی موجود در آب را حذف کرد.

از دیگر کاربرد های رزین می توان به خالص سازی آب و کاهش مقدار کلر و فلزات سمی و سنگین موجود در آن اشاره کرد. منظور از فلزات سنگین در اینجا سرب و کادمیوم بوده که برای سلامتی بدن بسیار مضر هستند. علاوه براین، مس یکی از یون های سمی موجود در آب است که می توان با این ذرات تا حد مطلوبی نسبت به حذف آن اقدام کرد. فرآیند خالص سازی و حذف این فلزات با رزین به این صورت است که تلاش می شود تا سدیم و کلسیم با این یون ها جایگزین شوند. البته، این ذرات در حذف کلر و مواد آلی موجود در آب به درستی عمل نمی کند و به همین دلیل از فیلتر کربنی نیز باید برای این منظور استفاده کرد.

با توجه به قدرت بالای رزین تصفیه آب در کاهش سختی آب و ذرات معلق مانند کلسیم و منزیم موجود در آن، گروه تولیدی و صنعتی ناب زیست طراحی و تولید سختی گیر رزینی را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. سختی گیر های تولید شده توسط این مجموعه از نظر اندازه و ابعاد و متریال به کار رفته برای آن، با توجه به شرایط محیط و تصفیه خانه و مقدار آب ورودی به آن انجم می شود. مهندسین و کارشناسان مجموعه تاب زیست پس از بررسی شرایط محیط و سایر فاکتور ها و رعایت استاندارد ها در نهایت محصول مورد نظر را طراحی و با بهترین و باکیفیت ترین متریال نسبت به ساخت آن اقدام می کنند. برای بر قراری ارتباط با این مجموعه و اطلاع از ویژگی های هر یک از محصولات آن ها می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رزین تصفیه آب و دستگاه سختی گیر آب و نحوه تولید آن ها و همچنین استعلام قیمت رزین تصفیه آب و قیمت سختی گیر آب به وب سایت ناب زیست مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش رزین تصفیه آب با ما در تماس باشید: 09128714670 – 02188721092 – 02188722027


برچسب: رزین تصفیه آب،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۶:۳۳ توسط:شرکت ناب زیست موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده